Učitelj najprej povpraša, v čem se razlikujeta gugalnici. Zasleduje odgovor – dolžina vrvi, dolžina gugalnice ali kaj podobnega, pri čemer mora ob sliki preveriti, da učenci res opisujejo dolžino vrvi ali drogov od ležaja (pripetja) pa do gugalnice. Na tem mestu bo zelo dobrodošlo, če bodo učitelji dodali svoje filme, da se poveča nabor.
Nato pokaže oba filma hkrati in ponovno povpraša o razlikah. Zasleduje odgovor, ki kaže na različni frekvenci nihanja ali različne nihajne čase. Učenci pogosto odgovorijo, da eno nihalo niha hitreje, drugo pa počasneje. Ob tem odgovoru je treba razjasniti, kaj s temi izrazi učenci mislijo in kateri izrazi so strokovno pravilni.
Nato se učitelj posveti poskusom z nitnimi nihali.
Formira skupine s tremi učenci.
Učencem razdeli nihala različnih dolžin, merila in štoparice.
Vsaka skupina izmeri dolžino, definiramo npr. z dolžino vrvice, in nihajni čas svojega nihala.
Učitelj med merjenjem nariše na tablo tabelo (ali uporabi slajde) in osi za graf.
Vsaka skupina vpiše svoje meritve v tabelo in vnese meritev v graf.
Ob koncu meritve učitelj predebatira tudi odvisnost od dolžine vrvice.
Zaključek pri naravoslovju naj bo: Čim daljša je vrvica, tem daljši je nihajni čas.
Če uporablja e-enoto na gimnaziji, lahko opozori, da odvisnost ni linearna, lahko uporabi podatke meritev za manipulacijo z rezultati, npr. risanje grafa, kjer študiramo odvisnost kvadrata nihajnega časa od dolžine vrvice, in podobno.
Pri naravoslovju naj učitelj še opozori (izhajajoč iz primerov, vnesenih v graf), da nihajni čas pri dvakrat daljši vrvici ni dvakrat daljši in da odvisnost ni premo sorazmerje.