Temperatura - uvod

Temperatura - uvod

Avtor: Ana Gostinčar Blagotinšek

Težavnost: vsi nivoji

Predvideni čas: 20-45 min

Termometri

Kaj predstavljajo spodnje fotografije?

(./datoteke/termometri_skupaj.png)
Učitelj preverja, ali učenci znajo določiti ŠTEVILSKO vrednost, ki jo kažejo termometri. Po potrebi se pogovorijo o merilu oz. vrednosti, ki jo predstavlja posamezna oznaka na skali.

Meritve s termometri

Kaj merimo s termometri? Izberi pravilni odgovor.

Toploto.
Temperaturo.
Mraz.
Čas.
Učitelj preverja, ali učenci ločujejo pojem temperatura od ostalih (pogovornih) izrazov.

Bravo.

Naprej

Narobe.

Ponovno

Segrevanje

Izberi poskus, ki ga želiš opazovati.

(./datoteke/nadomestna.png)
kotel na odprtem ognju
(./datoteke/nadomestna.png)
lonec na plinskem gorilniku
(./datoteke/nadomestna.png)
posoda na navadnem štedilniku
(./datoteke/nadomestna.png)
posoda na steklo keramični plošči.
Učitelj SPREMLJA delo učencev in ugotavlja spretnosti zbiranja in obdelave podatkov.

Segrevanje vode

Naloga: Spremljaj in beleži temperaturo v posodi vsake pol minute, pet minut. Izmerke beleži v tabelo.



t
T
Učitelj spremlja delo učencev. Če ugotovi, da je učenec v težavah (nevešč odčitavanja ali beleženja), ima možnost ustaviti in/ali resetirati animacijo. Premor lahko izkoristi tudi za pogovor z učencem.

Segrevanje vode grafično

Izmerke iz tabele še grafično predstavi. Nariši graf, ki prikazuje kako je temperatura v loncu odvisna od časa.

(./datoteke/nadomestna.png)
interaktivna mreža

"Interaktivna" mreža

t
T
Učitelj spremlja delo učencev. Če ugotovi, da je učenec v težavah (nevešč grafičnega predstavljanja podatkov), posreduje.

Segrevanje

Izmerke iz tabele še grafično predstavi. V zvezek nariši graf, ki prikazuje, kako je temperatura v loncu odvisna od časa.
Kateri od spodaj narisanih grafov je najbolj podoben tvojemu?

(./datoteke/nadomestna.png)
se začne iz točke (0, 0) in je linearen
(./datoteke/nadomestna.png)
seka ordinato nad točko (0, 0)
(./datoteke/nadomestna.png)
seka ordinato pod točko (0, 0)
(./datoteke/nadomestna.png)
premica, vzporedna z absciso, sečišče z ordinato pri (0, 20)
Učitelj spremlja izdelovanje grafov in ugotavlja znanje učencev. Odpravlja težave.

Segrevanje

Za koliko se vsebina lonca segreje vsako minuto?

za pol stopinje
za eno stopinjo
za dve stopinji
za pet stopinj
tega iz podatkov ni mogoče ugotoviti
Vprašanja preverjajo sposobnost interpretacije rezultatov in/oz sposobnost razbiranja grafično podanih podatkov.
V primeru težav lahko učitelj učenca napoti na pregled podatkov v tabeli ali ponovno preučitev grafa.

Segrevanje

Kaj je v loncu?

mleko
voda
olje
juha
tega iz podatkov ni mogoče ugotoviti

Pravilno.

Naprej

Napačno. Ponovno razmisli.

Ponovno

Zaključek

Termometer je naprava za merjenje temperature. Med stalnim segrevanjem tekočine se temperatura enakomerno povečuje. Lastnosti tekočine lahko vplivajo na to, kako hitro se spreminja temperatura, vendar samo iz tega podatka () ne moremo ugotoviti, za katero tekočino gre.

Konec

0%
0%