Učenci osnovne šole so sovražili zemljepis, saj je bil njihov profesor dobesedno obseden s tem predmetom. Vedel se je, kot bi bil zemljepis edini pomemben predmet v osnovni šoli. Tako je od učencev zahteval, da v delu kontrolne naloge prepoznajo določene kamnine.
Na mizo jim je razvrstil kamne v vrsto in učenci so jih morali enega za drugim prepoznati. Prisluhnili smo le prvemu delu prepoznavanja. Na mizi so bili razvrščeni štirje kamni. Enega od teh učenci niso še nikoli videli in ga torej niso poznali (označimo ga z x), torej so ga morali "prepoznati" kot neznani kamen. Štirje učenci so dali naslednje odgovore (po njihovem naj bi bili kamni razvrščeni v naslednjem vrstnem redu):
| 1. kamen | 2. kamen | 3. kamen | 4. kamen |
Prvi učenec | marmor | dolomit | x | apnenec |
Drugi učenec | apnenec | dolomit | marmor | apnenec |
Tretji učenec | apnenec | x | dolomit | marmor |
Četrti učenec | dolomit | marmor | x | apnenec |
Svoje odgovore so morali seveda utemeljiti. Njihova opažanja so pravilna
(če učenec pravi, da kamen reagira s HCl, potem kamen res reagira s HCl), o sklepih pa presodite sami. Imamo le dve utemeljitvi:
- Drugi učenec: Ker tretji kamen reagira s HCl, je marmor.
- Tretji učenec: Ker prvi kamen reagira s HCl, je apnenec.
V zgornji tabeli imajo štirje učenci različno število pravilnih odgovorov. Vsak kamen je bil vsaj enkrat pravilno prepoznan.
Za lažje reševanje pa omenimo še nekaj lastnosti iskanih kamnov:
Apnenec: raznih barv, reagira s HCl, vsebuje fosile.
Dolomit: raznih barv, ne reagira s HCl.
Marmor: raznih barv, se sveti, reagira s HCl.
Ne pozabite, da lastnosti kamna x ne poznate in so torej lahko kakršnekoli.
Pravilno določite kamnine.
Preveri
Težavnost:
Potrebujete namig?
Namig