- Info
Računalništvo in inf. (e-gradiva)
Računalnik je dandanes pri delu skoraj nepogrešljiv, saj je ozko vezan na vse pore človekovih dejavnosti v informacijski družbi. Računalniška tehnologija in informacijska pismenost sta nujnost in omogočata razvoj podjetniških spretnosti (veščin) in naravnanosti. Že v osnovni šoli, pri izbirnem predmetu računalništvo – urejanje besedil, pridobijo učenci in učenke osnovna znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika, pri predmetu računalniška omrežja in multimedija pa se ta znanja spiralno nadgradijo, poglobijo in razširijo. Informatika v gimnazijah je splošnoizobraževalni predmet, pri katerem se teorija poznavanja in razumevanja osnovnih zakonitosti informatike prepleta z metodami neposrednega iskanja, zbiranja, hranjenja, vrednotenja, obdelave in uporabe podatkov z digitalno tehnologijo z namenom oblikovanja relevantnih informacij za dograjevanje lastnega znanja in za njegovo predstavitev oziroma posredovanje drugim.
V projektu "Računalništvo in informatika" želimo pripraviti več različnih gradnikov. Poleg samega besedila, slik, ilustracij ter avdio/video posnetkov bomo ponudili tudi kompleksnejše elemente, ki bodo omogočali aktivno komunikacijo z dijaki.
Osnovni poudarek pri gradivih bo na pripravi različnih oblik preverjanja in utrjevanja znanja. Tako bomo pripravili cel sklop različnih interaktivnih kvizov. Ti bodo kot paketi SCORM ali prek direktnega uvoza XML neposredno uporabni v sistemih LMS, kot tudi samostojno. Preko ustreznega izobraževanja bomo učiteljem omogočili dostop do znanja, ki bo omogočalo enostavno prilagajanje tako vprašanj kot kvizov. Tako bodo kvizi uporabni v različnih fazah učnega procesa – od utrjevanja znanj, spoznavanja nove snovi ter preverjanja in ocenjevanja. Poleg tega bodo primerni za različne oblike dela – samostojno delo, vodeno delo, delo v skupinah, demonstracije učitelja ...
Pri programiranju izhajamo iz osnovna predpostavke, da je potrebno učiteljem omogočiti samostojno izbiro primernega programskega jezika. Tako bo večina gradiva ponujenega v različnih izpeljankah (uporabljeni bodo jeziki Java, C#, Python, JavaScript …), s tem da bo največjo nadgradnjo doživel Python. S tem pristopom bomo poskrbeli tudi za sledenje osnovnim ciljem tovrstnega pouka, to je spoznavanju določenih principov programiranja in ne učenju nekega konkretnega programskega jezika.
Drug pomembnejši sklop gradiv bodo naloge. Te bodo zajemale tako skrbno izbrana besedila nalog, kot tudi namige k reševanju, dodatne komentarje in izpeljanke. Vsebovale bodo multimedijske elemente, npr. zaslonske slike, zvočne komentarje ... Določene ključne naloge bodo opremljene z videoposnetki, ki bodo kazali način pristopa k reševanju problema. Naloge bodo v obliki samostojnih spletnih strani, ki bodo združene v pakete SCORM. Preko slednjega bo mogoče naloge dopolnjevati, nadgrajevati, jih komentirati ... skratka omogočen bo precejšnji nivo interaktivnosti.
Prav tako bomo določene razlage pripravili v obliki videoposnetkov predavanj. Te bomo s pomočjo ustreznih interaktivnih elementov povezali s sklopom nalog in kvizov. Seveda pa ne bomo pozabili tudi na samo razlago snovi, kjer bomo gradivo ustrezno povezali s prej naštetimi gradivi in omogočili interakcijo tako med gradivi, kot med učencem in gradivom. Takšno delo učence motivira, spodbuja iskanje odgovorov, npr. »Kako delati, da pridemo do želenega rezultata« in tehtanje možnosti, ki nam jih tehnologija nudi v konkretni situaciji npr. načrt reševanja problema.
Osnovni podatki o projektu
Razpis: | Javni razpis za izbor operacij za
razvoj in izvedbo svetovanja in podpore šolam, e-gradiv ter
usposabljanja učiteljev za uporabo IKT pri poučevanju in učenju
predvidoma za obdobje 2008-2013 |
Projekt: | Računalništvo in informatika |
Vrednost projekta: | 97.520,10 € |
Upravičenec: |
UL, Fakulteta za matematiko in fiziko |
Sofinanciranje: |
Ministrstvo za šolstvo in šport, Evropski socialni sklad |
Trajanje projekta: | 01. 01. 2009 – 01. 09. 2010 |
Vodja projekta: |
dr. Alen Orbanić |